Thursday 5 July 2007

Giant Size !! Cendawan Tiram Kelabu Kami





Kami amat berbangga untuk mengkongsi pengalaman satu cendawan tiram kelabu yang betul-betul " Giant Size " di ladang kami , ukuran diameter kelopaknya adalah 6 inci dengan beratnya mencapai 100 gm sekuntum, keadaan cendawan ini masih muda dan segar lagi semasa dipetik pada awal pagi hari ini.
Jangan terkejut apabila lihat cendawan sebesar ini, nampak tak ia lebih besar daripada tapak tangan seorang lelaki dewasa !!
Disebabkan " special " nya cendawan ini , ia turut menarik minat seorang penduduk kampung yang berdekatan di sini menawarkan harga RM 10.00 untuk membelinya, malahnya,
kami menolak permintaan beliau kerana kami sendiri ingin mencuba rasa cendawan " Giant " ini, antara cadangan hidangan kami adalah goreng kentucky , masak udang , steam dengan ayam , goreng dengan cili api ...... banyak lagi idea..... apakah idea kamu ??
Saya lebih suka panggilnya " Giant size " , ada member-member panggilnya " King Size " , " XXXL size , "Gergasi size " , " Raksana size " ,...... kesemua ini tak penting, yang pentingnya ialah ia tetap cendawan tiram kelabu yang berkhasiat dan sedap dimakan.

No comments: