Friday 15 August 2008

Bersama Founder Of LIFE LIGHT - Mr Yoshio Yoshimura

Pada 12 Ogos 2008 merupakan hari bersejarah bagi RASE kerana dapat kunjungan dari pakar cendawan antarabangsa iaitu Mr Yoshio Yoshimura, beliau merupakan founder bagi LIFE LIGHT dan sudah melebihi 30 tahun pengalaman dalam industri penanaman cendawan, ramai pengusaha cendawan dari seluruh dunia pernah mendapatkan bantuan oleh beliau dalam teknik-teknik yang terpelinci bukan sahaja cendawan tiram kelabu, malah cendawan-cendawan yang bernilai tinggi seperti cendawan Enoki, Hiratake, Shimeji, Hanatake, Shitake dan sebagainya.

Menurut beliau, Industri penanaman cendawan di Malaysia masih dalam peringkat yang " muda ", dimana kita belum lagi sampai tahap yang boleh setanding dengan negara-negara maju seperti Jepun, Taiwan, Holland, Switzerland dan UK... dll. Tetapi pasaran cendawan di Malaysia mempunyai potensi yang begitu luas, sekiranya cara-cara penanaman dan kawalan yang tak betul, walaupun ada pasaran yang sedia ada tetapi mungkin ada ramai pengusaha cendawan akan " bangkrup " kerana tidak memadai untuk menghasilkannya disebabkan kos pengeluaran dan kerugian kerosakan yang tinggi.

Sempena kedatangan beliau, saya pun banyak menanya dan mendapatkan consultancy daripada beliau di tapak penanaman kami. Dan kami pun sudah mula mengguanakan LIFE LIGHT. Maka, sesiapa yang berminat boleh menghubungi saya Mr GO ( 019-6536313 )

Gambar bersama Mr Yoshio Yoshimura dan isterinya ( warganegara Malaysia )
Ini adalah packaging product LIFE LIGHT khas untuk penanaman cendawan.

1 comment:

Anonymous said...

Hi Go. Is this blog still active? Just to ask, besides distributing Life Light, may I enquire further more about its usage and how it works? Any personal experience or guidance from you will be very much helpful and appreciated. I'm Shane. Thank you Go.